Just another WordPress.com weblog

Sötsug och hunger

Dagens utmaning (twiik) är nästan på pricken kusligt helt rätt i tiden. Meningen är att jag ska definiera när jag känner sötsug och hunger, och försöka utröna varför. Plus att hitta vettiga alternativ.

Jag vet precis när jag faller igenom och struntar i vilket och kan äta typ en elefant på en millisekund:

  • När jag är trött fysiskt, har tagit ut mig utan att ha ätit tillräckligt innan och efter.
  • När jag är trött mentalt, och därför tycker synd om mig själv och tycker att jag kan unna mig något gott.
  • När jag slarvat med maten och mellanmål och därför blir skithungrig framåt kvällen.

Just idag är jag sliten fysiskt efter löprundan igår, mentalt efter en jobbig period på jobbet, plus att resultatet av presidentvalet gör mig både deprimerad och skräckslagen på samma gång. Ovanpå allt det har det snöat också, och jag har fått tid för däckbyte först på fredag. 

Så nu sitter jag här och äter kanelbullar. Och jag har inte orkat träna öht ikväll. Inte så mycket i brist på fysisk ork, mer brist på mental ork.

Alternativ? Ut och kuta i slask, kyla och halka? Nä, inte sugen alls. Styrketräna hemma? Känner mig inte motiverad alls. 

Nä, det jag behöver just nu är lite mental input och guldkant i vardagen. Torsdag-fredag ska jag åka till Kristianstad och träffa koncernkollegor som jobbar med personal, precis som jag. Vi är typ bara en person per redaktion som jobbar med det, så det är ovärderligt att träffa koncernkollegor som vet precis vad man snackar om.

Vi ska se en föreläsning med Stefan Einhorn, och sedan ska vi äta och dricka gott, prata massa skit, och bo på hotell. Det är precis vad jag behöver! Sen orkar jag nog ta nya tag på lördag igen. 

Tills dess ska jag också fundera över andra vettiga alternativ. Kommer inte på någonting just nu. Jo, varmt bad. Gott te. Sova. Oftast är det just vila och sömn man faktiskt behöver!

Kommentarer till: "Sötsug och hunger" (1)

  1. Ohhh har helt miss at att du har börjat blogga igen. Lycka till!

Kommentera

Etikettmoln

