Just another WordPress.com weblog

Träning vecka 1

  • Tis 1/11: 15 min trappträning, 13.038 steg totalt.
  • Ons 2/11: 70 min långpromenad, 10 min styrka, 12.576 steg totalt.
  • Tor 3/11: 20 min lyktstolpsintervall, 8.766 steg totalt.
  • Fre 4/11: 15 min styrka, 6.486 steg totalt.
  • Lör 5/11: 30 min lyktstolpsintervall, 7.586 steg totalt.
  • Sön 6/11: 30 min lyktstolpsintervall, 7.718 steg totalt.
  • Mån 7/11: 20 min styrka, 10 min stretch, 12.223 steg totalt.

Jag känner min nöjd med veckan 😊👍🏻👏🏻  Fredag-söndag har det ösregnat, och idag var det minusgrader. Inbjuder inte till utevistelse i onödan 😁 Men hunden måste ut förstås, även om rundorna lätt blir kortare än de brukar vara när det är mörkt, blött och kallt ute.

För att komma upp i 12.000 steg/dag utan ansträngning krävs morgonrunda på 20 min, 10 min från bil till jobbet, 30 min lunchpromenad, 10 min från jobbet till bilen, 15 min hundpromenad, 30-45 min hundpromenad. Tio minuters promenad motsvarar ungefär 1000 steg.

Det är ingen orimlig nivå, men det räcker att jag skippar lunchpromenaden eller parkerar närmare jobbet för att jag inte ska få ihop stegen. På helgerna sover jag länge så då hinner jag inte få ihop stegen, om det inte är väder och utrymme för en långpromenad.

Men en målsättning är alltid bara en målsättning. Jag tänker inte banna mig själv. Tvärtom ger jag mig själv en klapp på axeln för en bra genomförd motionsvecka!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Etikettmoln

%d bloggare gillar detta: