Just another WordPress.com weblog

Ikväll blev det en långpromenad med Lakrits, min kompis L och hennes hund Izor. Han och Lakrits är kompisar 😊 Det var länge sedan vi promenerade ihop senast, mer än ett halvår, så det var kul att träffas.

70 min rask hundpromenad, cirka 7000 steg, blev det. Direkt när jag kom hem blev det lite styrkeövningar framför tv:n. Dagens uppgift i twiik-appen var att göra styrkeövningar.

Jag gjorde följande övningar:

  • 10 armhävningar
  • 10 x 3 situps
  • 10 rump/höft-lyft
  • 10 rygglyft
  • Plankan (räknade till 25)
  • 10 djupa knäböj

Det tog ca 10 min. Det var inte mycket, men det var en början. Målsättningen är att utöka antalet vecka för vecka, med fem repetioner per vecka upp till 30 kanske. Två kvällar i veckan, på onsdagar och söndagar tänkte jag göra det.

Jag har dessutom stått på min balansbräda på jobbet nästan hela dagen, så jag har faktiskt lite träningsvärk i ben och fötter/vrister nu.

Så en motionspoäng har jag med råge förtjänat idag 😊 Maten har också gått bra, jag har ätit likadant som igår. Jag har inget behov av att variera mig varje dag, jag äter gärna likadant flera dagar i rad.

Kommentera

Etikettmoln

