Just another WordPress.com weblog

Planera, och planera om

Planera är A och O när man ska komma i form. Planera maten, mellanmål, och träning. Men minst lika viktigt är att snabbt planera om när det inte blir som man tänkt sig fullt ut.

Quinoan var slut i affären, så det fick bli fullkornsbulgur i kycklingsalladen istället. Ungefär lika gott och mättande.

Området till Brunnsvallen var låst med hänglås, så där kunde jag inte trappträna. Men jag hittade en liten trappa på ett annat ställe. Började med repetioner x 10 på nedersta trappsteget innan jag sprang upp och ner, om och om igen med musik i öronen. Syftet – att bli varm och andfådd – uppnåddes i alla fall.

Slutligen var 30 min trappträning på tok för mycket första gången med tanke på hur otränad jag är just nu. Det fick räcka med 15 min. (Jag ställde väckarklockan i mobilen.) Jag tänker öka med 5 min per vecka upp till 30 min.

Tanken är ju att jag ska orka göra detta varje dag! Och egentligen är det helt perfekt att under den vanliga kvällsrundan med hunden bryta in med ett kortare intensivt pulspass. 

Lakrits får motion och får göra sina behov i lugn och ro, och jag får min träning utan att det tar allt för lång tid. Lakrits undrade förvisso vad jag höll på med 😊

15 min trappträning och totalt 60 min hundpromenad ger mig i alla fall 1 motionspoäng idag. Och maten får också godkänt!

Kommentarer till: "Planera, och planera om" (1)

  1. Ulla Anderson sa:

    Bra jobbat Pernilla 😀❤

Kommentera

Etikettmoln

