Just another WordPress.com weblog

Appen är nedladdad, och jag är superladdad. Dagens mat är planerad, liksom dagens träning. Dagens uppgift enligt appen är att träna någonting under 30 min varje dag. Man får 1 p per 30 min och totalt 7 p/vecka. Man kan träna vad som helst – bara man är ombytt, blir svettig och flåsig. Så nu är det slut på enbart lugna hundpromenader!

Maten dag 1:

  • Yoghurt och müsli
  • 1 clementin
  • 1 gainomax-bar
  • 1 äpple
  • 1/4 kyckling, sallad på quinoa, ruccola, tomat, gurka, majs, rödlök, lättfraiche+chilisås
  • 1 päron
  • Vatten: 0,5 liter x 5

Den här veckan är jag barnledig, så för enkelhetens skull gör jag kycklingsallad i fyra portioner och äter det tisdag, onsdag, torsdag, lördag. På fredag kväll blir det indisk hämtmat🙂

Vad det blir för mat på söndag orkar jag inte tänka på än. På söndag kommer dottern till mig, och då äter vi gemensam middag med hennes pappa.

Gainomax-bar till lunch är kanske lite fantasilöst, men det är enkelt och jag står mig faktiskt bra på det. Det får inte bli för krångligt att planera maten, för då kommer jag aldrig att orka. Frukt och grönsaker har jag slarvat massor med på senaste tiden, så där blir det ett lyft hoppas jag.

Träningen tänker jag också påbörja lite lugnt, jag är inte redo för gymmet än. Ikväll under hundrundan tänker jag göra en avstickare till Brunnsvallen och där springa/lunka/gå upp och ner för trappan på läktaren i 30 min. Då har jag regnskydd också om det regnar🙂

Det låter verkligen aptråkigt, men det kommer att göra stor nytta. Och det blir mindre belastning på fötterna än om jag springer, tror jag. Jag väger för mycket för att springa helt enkelt.

Kommentera

Etikettmoln

