Just another WordPress.com weblog

Några dåliga dagar

Trots bra väder, och inte allt för mycket annat att skylla på, så har jag haft några dåliga dagar. På fredagen och söndagen var jag på resande fot dessutom, vilket gav mindre tid för promenader. Men jag har skärpt till mig de senaste tre dagarna!

Det är ju det som är syftet med stegräknare. Att man ska få svart på vitt på att man inte rört på sig tillräckligt, och sedan ge sig sjutton på att göra något åt det!

Jag märker också direkt hur svårt det är att få ihop stegen om jag tar kortare hundrundor av lathet, parkerar närmare jobbet osv. Många bäckar små är viktigare än man tror.

Jag har fortfarande inte kommit igång med annan träning, men nästa vecka blir det nog squash på tisdag. Brukar spela med några kollegor på lunchrasten, och det är verkligen jättekul! Även skrattmusklerna får jobba 😊

Om inte dotterns förkylning drabbar mig som en våt filt framöver så kanske det blir gymmet på måndag också. Även det lunchträning – 30 min på gymmet är bättre än ingenting!

Det ska bli spännande att se hur många steg dessa två pass ger, mobilen får jag ju ha på mig i ett bälte förstås.

Kommentera

Etikettmoln

