Just another WordPress.com weblog


Klockan ringde 06.00. Dags att återgå till jobbet efter semestern. Jag älskar verkligen tidiga morgnar, men endast jobb kan få upp mig.

Jag älskar den höga, klara, kyliga luften på förhösten. Jag älskar lugnet efter sommaren. Jag älskar känslan av terminsstart, nya projekt som ska sättas igång.

Ända sen jag födde äldsta dottern i september för snart 19 år sen har jag älskat förhösten än mer. Jag förknippar den nog med känslorna jag hade då. Och nu ska hon flytta 😞 Kan knappt förstå det.

Efter många års övertalning har jag i sommar lyckats få min mamma att flytta till min hemstad. Jag är ensambarn och hon behöver mig i vardagen mycket mer nu när hon är äldre.

Ödets ironi gör att äldsta dottern nu flyttar till min barndomsstad, för att plugga i fem år. Jag hoppas innerligt att hon flyttar tillbaka sen. Tills dess ska jag kämpa för att vi ska fortsätta ha en vardagskontakt. Det finns ju Skype 😊

Kommentera

Etikettmoln

