Just another WordPress.com weblog

I’m back

Ja, ni vet väl att en sann viktkämpe aldrig ger upp! Både träning och viktminskning har haft lågt prio ett bra tag. Det känns i både kropp och knopp. Jag behöver röra på mig för att må bra!

Vågen har inte skenat, det tycks som kroppen hittat sin ”trivselvikt” helt enkelt. Cirka 20 kg högre än önskad trivselvikt. Jag är så trött på kläder som stramar och spänner, att bh:n känns som en tvångströja, att svettas som en gris för minsta lilla. Enda sättet att skaka liv i fettcellerna är bra kost och regelbunden träning.

Att jag blivit klimakteriekärring gör förstås ingenting bättre. Större delen av sommaren har jag haft mensen från he…. och det är tydligen ”helt normalt” innan eländet packar ihop och drar för gott. Hoppas inte det tar allt för lång tid!

Sista veckan på min semester har jag varit rejält förkyld. Så jag börjar lite lätt med att uppnå minst 12.000 steg per dag. Promenera, springa, eller krypa om så krävs!

Havregrynsgröt blev det till frukost idag  😊 Och nu blir det turkisk yoghurt och frukt till kvällsmål. Utöver det äter jag som vanligt lunch och middag, försöker begränsa mängden bara.

Kommentarer till: "I’m back" (1)

  1. Heja dig! Det blir bra! Det viktigaste är att man mår bra, inte vad man väger även om det har sin betydelse. Jag har hållit min (något för höga ) vikt i sommar och det är OK. Nu blir det snart tider med mer regelbunden träning.
    Ha det gott!
    Birgitta

Kommentera

Etikettmoln

