Just another WordPress.com weblog

Igår söndag var det verkligen inte en underbar tid! Tvärtom har det varit omväxlande hagel, regn, snö och snudd på minusgrader hela helgen. Två halkolyckor hände i närområdet under gårdagen. Halkolycka i slutet av april?

(Jag tillhör den lata skara som ännu inte hade bytt till sommardäck, men i morse hade jag faktiskt bokat tid för däckbyte så nu får bannemej vädret sluta att bete sig som bångstyrig tonåring!)

Och när vädret visar sig från sin sämsta sida är motivationen att springa förstås inte på topp. Men jag hade bestämt mig för att springa igår – och så fick det bli. Jag har ju bestämt mig för att löpträning två gånger per vecka är en bra nivå för mig, och där vill jag ligga. Så det var bara att klä på sig och ta sig ut.

lakritslove

Älskade Lakrits tyckte dock att det var en mycket dum idé! Så mycket skönare var det ju att ligga kvar i sängen och se snöflingorna utanför fönstret, på behörigt avstånd. Men han följde förstås med mig ut ändå. Han skulle följa mig till månen om jag bad honom.

Dottern försökte locka ner honom i sin säng, men han följde med mig. Sådan villkorslös hundkärlek värmer inombords när det är kallt utomhus❤

Och 5 km blev det, cirka 30 sek snabbare än i onsdags. Och bäst av allt – det gjorde nästan inte ont alls i varken fötter eller ben🙂 Lite känning i vänster skenben, lite känning i trampdynorna, men ingen känning alls i knäna. Mycket känning i lungorna, men det är ju precis där det ska kännas!

Att springa två gånger en vecka är ju förvisso bra, men den stora bedriften är förstås att fortsätta ligga på den nivån vecka efter vecka. Jag känner mig verkligen motiverad att fortsätta, allra helst om jag inte har dödens ont efteråt.

Jag blir alltid så imponerad när folk i förbifarten säger saker som ”Jag springer litegrann, inte så avancerat, det brukar bara bli en 7-8 mil per vecka.” Om jag en dag kan säga att jag springer en mil per vecka kommer jag att vara sprickfärdig av stolthet, ingen falsk blygsamhet här😉

I kväll blir det cirkelträning, i morgon tisdag yoga, och på onsdag blir det löpträning igen. Basta.

Kommentera

Etikettmoln

