Just another WordPress.com weblog

En underbar tid just nu!

Det är verkligen en underbar tid just nu! Varje stund utomhus ger mig så oerhört mycket energi. Jag går mina dagliga hundrundor och njuter av varenda minut🙂 Tittar på alla vårtecken som kommit – kollar in knoppar, blommor och blad.

Nu är april också snart slut, och Blodomloppet måndag 16/5 kommer rusande med stormsteg. Jag har sprungit fem km tre gånger hittills: 17/3, 12/4 och 20/4. Det känns ju sådär minst sagt, mina förberedelser kunde varit mycket bättre om man säger så!

Problemet är att jag väger för mycket. Belastningen på fötter och ben är jättestor. Knäna kvider och fötterna gråter. Efter en löprunda tar det typ en vecka innan jag kan gå smärtfritt igen. Men skam den som ger sig, och sakta men säkert ska väl fötter och ben vänja sig, och vikten minska förhoppningsvis.

Jag kan i alla fall skönja en positiv trend🙂 Mellan första och andra löprundan gick det nästan en månad. Mellan andra och tredje löprundan endast åtta dagar! På tredje löprundan gick det dessutom två minuter snabbare än på första löprundan. Och, bäst av allt, det gjorde inte riktigt lika ont i ben och fötter på tredje löprundan.

Så nu laddar jag för nästa fas i förberedelserna – att springa redan på söndag igen. Springa två gånger per vecka borde jag klara av, jag VILL klara av det. Och jag vet att minst två löprundor per vecka, helst tre faktiskt, krävs för att utvecklas.

Och är det någon gång jag ska lyckas komma ut på löprundor är det ju just nu då det är så sagolikt vackert ute!

vitsipporEtt hav av vitsippor! Lovely❤

Kommentera

Etikettmoln

