Just another WordPress.com weblog

Solen sken på alla änglar

I söndags var det Änglaloppet på Rosenholms friluftsområde i Karlskrona. Och solen sken på alla änglar – både levande och döda.

Cirka 600 deltagare deltog och totalt fick man ihop 38 665 kronor som oavkortat ska gå till Bröstcancerfonden och den lokala bröstcancerföreningen Rosa Rutorna. Riktigt bra jobbat allihop!

Själv kom jag lite sent, så de flesta ”rosa prylarna” var redan utsålda. Men en fin rosa t-shirt med trycket ”Rosa Rutorna – Tillsammans för en framtid fri från bröstcancer” fick jag i alla fall inhandlat.

solenVädret visade sig från sin allra bästa sida, och vi fick alla en njutbar tur i den vackra höstskogen.

Själv valde jag 6,5 km-rundan och det var ju minst sagt ett tag sedan dess. Den rundan har jag gått/sprungit många gånger förut, när jag haft ambitionen att lära mig springa. För några år sedan var jag både betydligt lättare och snabbare i löpspåret än jag är idag om man säger så. Men man kan inte leva på gamla meriter!

Med hunden Lakrits i tre meters löplina, knuten runt midjan för att få bästa möjliga rörelsemönster, tog jag mig runt i alla fall. Springa lite, gå lite. Intervallträning😉 En snittid per km strax över 8 min är inte så mycket att vara stolt över kanske – men jag gjorde det faktiskt. Och det är jag stolt över!

Idag har jag verkligen S V I N O N T i mina trampdynor och benmuskler. Jag stapplar fram som en 80-åring. Men skam den som ger sig. Jag ger mig själv en vilodag i dag, med enbart hundpromenad i sikte, men i morgon gör jag ett nytt försök att gå/springa igen. Jag måste få lite fart på fettcellerna!

Jag tänker hela tiden på Wellivate-Annas prat om ”tröskelträning”, och att den träning som pressar dig utanför komfortzonen är den som gör mest nytta. Så när jag hostar av ansträngning efter löpningen så känner jag mig nöjd med mig själv. Då har flåset fått jobba lite🙂

Kommentera

Etikettmoln

