Just another WordPress.com weblog

September till handlingarna

September passerade verkligen i ett hujj, jag hann knappt med. Och nu har snart halva oktober gått också:/ Min polare hänger med på armen dygnet runt, med korta avbrott varannan dag för laddning. Aktiviteten går det bara bra med, men sömnen är det sämre med tyvärr.

Jag vet ju sen tidigare att jag sover för lite på vardagarna, och kanske för mycket på helgerna. Men hur jag ska förändra det vet jag faktiskt inte. Att jag sover så mycket på helgerna är ju räddningen, så den stora utmaningen är att få till mer sömn på vardagar.

Jag får suga på den karamellen ett tag känner jag. Men det är ju bra att armbandet gett mig svart på vitt på detta problem.

polar1_151014Bilden ovan visar min aktivitet dag för dag de senaste fyra veckorna mätt i antal timmar. De blå fälten visar olika grader av aktivitet – ju mörkare desto mer aktivitet. Den allra mörkaste nyansen är blygsamt representerad.

polar2_151014Bilden ovan visar procent i snitt per dag för respektive vecka, och där har jag skött mig riktigt bra. Varje vecka har jag hamnat över 100 procent och lite till. Nu gäller det bara att hålla ut, att inte tappa sugen, och att fortsätta traska även när väder och vind blir sämre.

Livet med hund har i alla fall gjort mig till en person som promenerar i-ur-och-skur. Det bekommer mig inte så mycket längre att det regnar och blåser, jag tar bara på mig regnkläder. (Keps är bra att ha under regnhuvan, då slipper man regnet i ansiktet!)

Faktum är att jag är mer pepp på att promenera vissa dagar än hunden, ibland får jag verkligen dra med honom ut. Men han måste ju ut och kissa, och har man väl tagit sig ut så kan man lika gärna ta en längre runda.

Den svåra tröskeln är ju att ta på sig kläderna och komma ut, att slita sig ur säng/soffvärmen. Men när man väl är ute kan man lika gärna promenera 45-60 min som 30 min, för man är ju redan våt.

Kommentera

Etikettmoln

