Just another WordPress.com weblog

Tillbaka i selen

I måndags började jag jobba igen efter fyra veckors semester. Jag har haft en riktigt bra semester, lagom blandning av aktivitet och vila. Väldigt mycket sömn och vila har det blivit, vilket jag verkligen behövde.

Jag tycker inte att man kan klaga på vädret heller faktiskt – jag har både badat och solat alldeles tillräckligt mycket. Jag föredrar ”andra skiftet” på stranden. Sova länge, äta frukost i lugn och ro och sedan åka till stranden vid tvåtiden och stanna typ två timmar. Alldeles lagom.

Och sommaren tar ju inte slut för att man börjar jobba! I helgen utlovas ju till exempel strålande fint väder 🙂

Jag har väldigt svårt för folk som gnäller på vädret. Regnar det så är det fel, och är det för varmt så är det fel. Är det någonting vi verkligen inte rår på här i världen så är det vädret. Det blir som det blir. Punkt. Man får passa på och njuta när tillfälle ges, och vi skulle inte njuta så mycket om det var varmt och soligt året runt.

Tyvärr blev inte semestern så aktiv som jag hade velat. Antalet sammanlagda km i juli är skrämmande lågt, ynka 87 km jämfört med min toppnotering 184 km i april.

Å andra sidan ”klockar” jag ju bara regelrätta träningspass. Jag räknar inte antal km på hundpromenaderna, och alla andra km man hinner med under semestern. På Astrid Lindgrens Värld blev det en hel del promenerande till exempel. För att inte tala om på Kolmården, två dagar i rad. Jösses vad mina fötter värkte!

Och augusti har börjat riktigt bra för min del! Jag har bland annat dammat av min cykel igen. Cirka 1,5 mil tre gånger per vecka är målsättningen, och det tar drygt en timme. En timmes mindre tv-tittande på kvällen mår jag bara bra av 🙂 Och nästa vecka börjar yogan igen!

sommar15Härliga semesterminnen 🙂

Kommentera

Etikettmoln

