Just another WordPress.com weblog

Måndag, tisdag, onsdag förra veckan funkade bra med pulverdiet. Inte utan ansträngning förvisso, men det gick. På torsdagen framåt kvällen gick det inte alls. Hela torsdagen kände jag mig helt galen och illamående av hunger, så jag började äta. Trippelsuck :/

För några år sedan gick jag på xtravaganza och det funkade svinbra! Hungern la sig efter ett tag och jag bokstavligt talat rasade i vikt. Sen dess har jag gjort flera försök med pulverdiet, men det känns som totalt tvärstopp efter några dagar. Och då äter jag liksom i kapp det jag förlorat.

Måndag-torsdag förra veckan gick jag ner nästan 3 kg. Idag visade vågen lika mycket som förra måndagen. Tillbaka på ruta ett :/

Det som funkat allra bäst är att ersätta lunchen med en färdigblandad naturdiet. Men kvällsmålet känns viktigt för mig, för annars finns risken att jag börjar tokäta framåt kvällen.

Måndag-onsdag den här veckan provar jag att ersätta frukost och lunch med flytande. Antalet kcal måste ju bli betydligt mindre i alla fall – och det är ju huvudsaken.

Annars är det ju många som lyckats gå ner i vikt med en variant på 5:2-dieten, det vill säga äta ”normalt” fem dagar/vecka och dricka flytande två dagar per vecka. Till exempel måndag och torsdag. Det kanske är hanterbart. Ska fundera lite till på det.

Kommentarer till: "Upp som en sol och ner som en pannkaka" (4)

  1. Jag har prövat pulverdieter många gånger. De först omgångarna fungerade det jättebra i flera veckor och jag gick ner mycket. Nu använder jag dem för att ta mig ur överätning, inte för att jag räknar med att gå ner i vikt av dem. Efter ett par dagar med vlcd har jag fått bättre kontroll på hunger och sug och då kan jag lättare hålla mig till en bra matplan. Jag vet inte om det är så man ska hantera sin viktnedgång, men det funkar oftast hyggligt för mig.
    Numera skakar jag inte pulverpåsar längre för jag tycker det finns godare färdigblandade och det finns till hyggliga priser. Eftersom jag använder dem högat tre dagar behöver jag inte så många olika smaker.

    Kram
    Helén

  2. Tittade in för att säga Hej! Skönt att se att du bloggar och kämpar på! Kommer igen:) Kram

Kommentera

Etikettmoln

