Just another WordPress.com weblog

När man slutar väga sig är man illa ute. Då skenar vikten snabbt iväg. Så i morse tog jag tjuren vid hornen och ställde mig på vågen – och det var knappt att jag vågade titta på displayen. Jag känner ju i kläderna hur illa det står till om man säger så.

Men vågen visade ”bara” plus ett kg jämfört med en månad sedan, *pust* Som det känns i kroppen hade jag räknat med minst plus fyra kg! Men det verkar som om kroppen har hittat sin ”trivselvikt” och stabiliserat sig där. Men den siffran är far away från vad jag anser ska vara min trivselvikt😦 Det diffar 26 kg!

Så därför började jag idag med tio dagars pulverdiet – för att skrämma liv i dödköttet och få fettcellerna att röra på sig. Pulverdiet är ingen lösning i längden, men det kan vara en bra start. Jag känner att jag måste GÖRA någonting, vad som helst. Inte bara blunda, tiga och lida.

Vikten betyder faktiskt inte så mycket för mig vad det gäller utseendet. För mig handlar det mer om att orka med den aktiva livsstil som jag vill ha, och att kläderna inte ska sitta som korvskinn.

När man får andnöd och knappt når ner för att måla tånaglarna, då är det illa. Riktigt illa. Jag fyller snart 46 år och vill inte må så här dåligt. Och det är bara jag som kan göra något åt det.

Kommentera

Etikettmoln

