Just another WordPress.com weblog

En härligt aktiv vecka!

skidpremiar

Förra veckan kom det äntligen lite snö till Blekinge. I norra Ronneby kommun finns en fin anläggning som heter Karlsnäs där de är snabba med att spåra när snön kommer.

Vintern 13/14 hann jag inte komma iväg och åka skidor innan snön försvann, men vintern 12/13 åkte jag en hel del. Nu ville jag vara lite snabbare i starten, så igår söndag hyrde jag och dottern skidor och gav oss ut i spåret.

Det har inte kommit så mycket snö så endast korta sträckor är spårade, men tre varv på 1,2 km-rundan blev det i alla fall. Minst sagt ringrostig var jag, och väldigt halt var det – åt båda hållen. Fick staka mig fram massor, och det känns i armarna idag!

Jag lyckades med ”bedriften” att ramla sju gånger. Nedförsbacken på slingan klarar jag aldrig utan att ramla, men att ramla när man står helt still på skidorna är verkligen en bedrift! Fast skrattmusklerna ska ju ha motion också🙂

Förra veckan kändes som en perfekt vecka ur träningssynpunkt. Yoga (tisdag), löpträning (onsdag), squash (fredag) och skidåkning (söndag), plus en massa hundpromenader.

Den här veckan kommer inte att bli lika bra, men jag ska förstås göra mitt bästa. Att göra sitt bästa är alltid tillräckligt!

Kommentera

Etikettmoln

