Just another WordPress.com weblog

Sista gardinen på plats

gardinernaDet tog bara ett år att få sista gardinen på plats i lägenheten.

Ett år efter att jag flyttade in i lägenheten kom den sista gardinen på plats. Typ 20 min innan gästerna kom till glöggminglet i söndags. Tack vare hjälp från ex-sambon som kom med betongborren – det är ju inte bara att spika och skruva som man vill i ett betonghus.

Glöggminglet var mycket lyckat. Jag hade bjudit de närmaste i ex-sambons släkt. Efter 23 år har man ju skapat egna relationer, så de är lika mycket min släkt som hans. När vi har kalas för barnen så bjuder vi hem till huset, så det här var första gången de var hemma hos oss i lägenheten.

Det kändes jättebra, så bra att jag på stående fot bestämde mig för att det ska bli en återkommande tradition.

gloggmingelSaffransbiscotti, pepparkaka med ädelost, cheesecake med pepparkaksbotten och några olika sorters snittar.

Kommentera

Etikettmoln

