Just another WordPress.com weblog

Glöggmingel på söndag

Jag fyllde 45 år i slutet av oktober. Då hade bara Lakrits bott hos oss en vecka, så stort kalas var då otänkbart. Det blev ett litet kalas med barnen, ex-sambon och två goda vänner.

Samtidigt bor jag ju väldigt litet och har inte sittplatser till fler än sex matgäster i köket, så kalas blir svårt att hålla här hemma i lägenheten. Barnens kalas och jul tex firar vi hos barnens pappa i huset.

Men samtidigt vill jag ju bjuda igen. Så nu på söndag, första advent, har jag bjudit några i ex-sambons släkt på glöggmingel. Vi blir inte fler än 12-14 personer men tanken är att allt ska kunna ätas utan bestick. Plus glögg, kaffe, vin, julmumma, julmust eller vad man nu vill dricka till.

Detta tänker jag bjuda på:

Hembakad skånsk pepparkaka med ädelost.

Hembakade saffransskorpor.

Cheesecake med pepparkaksbotten i ”portionsformar”, dvs små breda plastglas.

Snittar med julskinka och senap alternativt mimosasallad.

Snittar med rödbetssallad och köttbullar.

Snittar med skivat kokt ägg och sill alternativt västkustsallad.

Plus vanliga pepparkakor, clementiner och kanske ngt julgodis tex trenöt 😊

IMG_7172.JPG

Kommentera

Etikettmoln

