Just another WordPress.com weblog

Köpte nya byxor idag

Den senaste tidens viktökning har gjort att jag köpt ett absolut minimum av kläder. Det är så deprimerande att köpa kläder i allt större storlekar. Så jag straffar mig själv genom att slita på de jag har tills det går hål typ, fram för allt på byxorna. På insidan av låren.

Alla som har feta lår vet precis vad jag menar. Förr eller senare går det hål på grund av friktionen. I värsta fall får man skavsår på köpet. Mycket plågsamt både för kroppen och självkänslan.

Den senaste tiden har jag använt ett par svarta byxor, typ ett par halvblanka finbyxor fast i leggingsmodell. Typiska tjockisbyxor inköpta på Kappahls tjockisavdelning. (Minns inte när jag hade riktiga jeans senast.)

Jag tvättar dem, torkar, använder, tvättar, torkar osv. Svarta byxor passar ju till det mesta, och folk reagerar sällan på att man har samma byxor varje dag så länge man varierar överdelarna.

I morse märkte jag att det tunnslitna tyget i grenen hade gett upp för gott. Stort hål i grenen. Jag blev så arg och ledsen på mig själv. Inte f.. ska jag gå med trasiga byxor! Bara för att jag är tjock.

Tjock just nu eller för evigt kvittar, men just nu behöver jag faktiskt nya byxor. Så jag köpte två par på lunchrasten, ett par svarta och ett par jeans, i st 48. Båda med knapp och gylf.

Och faktum är att jag riktigt kände mig lite rakare i ryggen efter att jag hade bytt om på toaletten. De gamla byxorna åkte i papperskorgen direkt.

IMG_7152.JPG

Kommentarer till: "Köpte nya byxor idag" (2)

  1. Känner igen mig så Pernilla:/ tyvärr så är det ju bara vi själv som kan ordna upp det där med vikten. Ska ta tag i det nu igen då jag också har gått upp igen!!!!!

Kommentera

Etikettmoln

