Just another WordPress.com weblog

Toarullar har fått ett helt nytt liv här hemma, eller icke-liv snarare. Jag gömmer godis i toarullen och trycker ihop ändarna. Typ en minut senare är toarullen tuggad i småbitar och godiset uppätet.

En annan godisgömma är att lägga några godisar på golvet och sätta ett glas över dem. Sen får han peta och knuffa för att få tag på godiset. Lägga godis i en öppen PET-flaska är en annan variant. Men en tjej i en pudelgrupp på Facebook har en storpudel som öppnar locket på en Nutellaburk! Det tar nog priset.

Och godis är det inte Lakrits får. Han får pyttesmå bitar med torkad kycklingfilé, som säljs som hundgodis.

Idag var Lakrits hemma själv 45 min vid lunchtid och nu 1,5 tim ikväll. Han gnällde pyttelite när jag kom hem efter lunchen, men då råkade jag titta på honom.

När jag tar bort kompostgallret får han komma ut och hälsa 😊 och han är liksom glad med hela kroppen!

Imorgon ska jag lämna honom ensam en timme på förmiddagen och tre timmar efter lunch. Tänkte sätta mig på ett fik och jobba en stund.

Idag har vi också tränat på att ligga på golvet fram i bilen. Han är van vid bur i bagagen, men korta rundor när vi är själva tänker jag att han kan ligga där också. Men han måste ligga ner, och det tränar vi på.

IMG_6885.JPG

IMG_6880.JPG

Kommentarer till: "Toarullar är roliga leksaker" (1)

Kommentera

Etikettmoln

