Just another WordPress.com weblog

Likheterna med att få en bebis är många. Hela tiden tänker man ”första gången vi gör det här ihop”. Och först på tredje dagen kom jag ner i badkaret (välbehövligt!) och även det känns garanterat igen av nyblivna föräldrar 😜 Och precis som en bebis vill Lakrits vara nära mig hela tiden ❤️ Till och med när jag ligger i badkaret!

Idag har jag lämnat honom ensam först 20 min och senare i kväll 30 min. Lugnt och tyst, jag står utanför och lyssnar en stund både när jag går och när jag kommer.

Han skäller inte när jag kommer. Han står tyst bakom kompostgallret till sovrummet och kikar på mig. Jag klär av mig, går in i köket och packar upp matvarorna, går ev på toa. Allt utan att titta på honom. Säger heller ingenting.

Sen ber jag honom sitta ner, ger honom en godis (torkad kycklingfilé), tar bort gallret och bjuder honom att komma ut. Då hälsar vi på varandra 😊 Han blir sprallig, biter lite lätt i mina fingrar (mycket försiktigt!), buffar med nosen på mina ben, hämtar en leksak och vill leka lite. Goding ❤️

Nu har jag två godsaker här hemma! Kiwi och Lakrits. En frukt och en godissort. Och jag är Godistanten 😊 Som alltid har hundgodis i fickan. Blandat med bajspåsar. Oanvända!

Just nu verkar detta vara en hundblogg, men det här är min blogg och jag skriver om vad jag vill 😊 Motion får jag i alla fall. Totalt både igår och idag har det blivit cirka 12 km hundpromenader per dag. Borde visa sig på vågen så småningom!

IMG_6872.JPG

IMG_6869.JPG

Kommentera

Etikettmoln

