Just another WordPress.com weblog

Igår hämtade vi hem mellanpudeln Lakrits ❤️ Kommande tre veckor har jag VAV (= Vård av vovve) och jobbar hemifrån. Vi måste sätta rutinerna innan jag kan börja jobba igen, introducera hundrastare etc.

Kortfattad rapport. Lakrits sov hela natten i egen säng. Totalt 10 km promenad idag, plus 2-3 km till om en stund. Går fint fot i koppel redan (hade flexi-koppel tidigare), bilar är lite läskiga men vi jobbar på det, andra hundar inga problem.

Det rusade fram en schäfer i 190 knyck ikväll, och Lakrits reagerade knappt. Stod helt still och de ”hälsade” bra. Ägaren: ”Förlåt, hon lyder bara när hon vill”. I ett område där det står ”hundar ska hållas kopplade”. Pucko.

Lakrits trivs i soffan på sin fårskinnspläd. Jag har lämnat honom ensam 2 x 20 min i sovrummet med grind för sovrumsdörren. ”Kommer sen.” Inget gnäll, inget ylande, skällde inte ens när jag kom hem. Brevbäraren som vågade öppna brevinkastet blev dock utskälld!

Bajsade i morse, och nu ikväll har han ätit för första gg. Just ätandet kan vara ett problem vid omställning enligt ex-matten, och efter 12 tim utan mat kräks han galla, vilket han också gjorde strax innan motionsrundan på 5 km.

Efter rundan åt han, men jag satt på knä bredvid (brukar funka enligt ex-matte).

Redan igår märktes att han utsett mig till hans ”nya människa”, och det är än tydligare idag. Vi är båda lite förälskade ❤️

PS. Det är svinsvårt att fotografera svarta hundar!

IMG_6860.JPG

IMG_6848.JPG

IMG_6858.JPG

Kommentarer till: "Vi är båda lite förälskade ❤️" (2)

  1. Vad mysigt med en hund! Nu kommer promenadskorna att nötas😉 Kram

Kommentera

Etikettmoln

