Just another WordPress.com weblog

lakritz6

Söndag 19/10 flyttar mellanpudeln Lakritz, 7 år, hem till oss😀 Vi ska tillsammans springa, promenera och cykla massor i ur och skur! Året runt, varje dag. (Inte cykla förstås.) Jag har drömt om hund i många år, men i mitt tidigare liv sa min sambo nej. Nu bestämmer jag själv – och jag vill ha en hund.

Men en valp har jag inte tid och möjlighet att fostra, i alla fall inte just nu. En omplaceringshund var därför det enda rätta. Efter lite letande hittade jag Lakritz. Han bor just nu i Täby med sin familj, men de har sommarstuga vid kusten inte långt från mig, så när de åker ner till stugan nästa gång så tar de med alla hans saker, och sen åker jag till stugan och hämtar honom.

Lakritz är absolut ingen ”problemhund”, han är väldigt väl uppfostrad. Pigg och nyfiken, trygg och stabil. Men livet för hans familj har förändrats de senaste åren. Hans matte säger att Lakritz är ”älskad, men inte prioriterad”. Hon är därför lika glad som jag att vi har hittat varandra🙂 Här blir han garanterat familjens medelpunkt!

Barnen är i eld och lågor, och Tove kan knappt hia sig. Frågan ”När kommer hunden” går på repeat här hemma just nu. Och jag tror att hundpromenader kommer att göra henne mer aktiv också. Och för att inte tala om allt bus, kärlek och glada skratt han ska ge oss, och vi honom❤

Jag har aldrig haft hund förut så det blir en minst sagt stor omställning för mig. Nu ska hans behov samsas men mina och barnens. Vissa saker blir svårare att göra, andra omöjliga. Men allting löser sig. Och jag tänker att det kan ju inte vara värre än att få barn, och det har jag ju klarat av i över 17 år😉

Kommentarer till: "Säg hej till min nya träningskompis" (2)

  1. Åh, vad kul.🙂 Jag skaffade hund för ett år sedan och har aldrig ångrat det en sekund. Det är till att gå långpromenad varje dag i alla väder. Ett bra sätt att gå ut. Annars är det ju så lätt att stanna inne istället. Och allt gos i soffan är underbart. Ända nackdelen är att det blir svårare att resa utomlands. Men det finns ju hundpensionat om man inte har någon som kan passa.
    Så bra att du tar hand om en hund som behöver omplaceras. Det gjorde vi med. Men han var bara 6 månader när vi fick honom. Uppfostrad och klar.
    Lycka till med vovven!

Kommentera

Etikettmoln

