Just another WordPress.com weblog

Träning vecka 39

  • Måndag 22/9: Promenad  [ X ]
  • Tisdag 23/9: Promenad [ – ]
  • Torsdag 25/9: Promenad  [ – ]
  • Fredag 26/9: Promenad  [ – ]
  • Lördag 27/9: Promenad  [ X ]

Känner mig inte helt kry efter förkylningen än, så det får bli promenader denna veckan också. Orkar/vill jag springa några hundra meter här och där så gör jag det förstås.

Problemet just nu är att jag väger så pass mycket att det gör ont i trampdynorna dagen efter att jag har gått/sprungit. Vet inte riktigt hur jag ska få bukt med det. Några förslag? Jag försöker välja bra underlag, men det går ju inte att undvika asfalt helt.

Jag märker att när jag stått upp och jobbat hela dagen så gör det också ont i fötterna, trots att jag har en bra stötdämpande matta. Smärtan är inte ohanterbar på något sätt, men jag är orolig över att det ska bli värre.

Som tonåring hade jag ofta galet ont i trampdynorna och fick till och med gå på kryckor pga överansträngning. Men då berodde det på att jag tränade barfota (dans, aerobics etc)

Jag ska börja med att köpa nya vardagsskor idag. Ska försöka hitta en sko med riktigt tjock sula.

Kommentera

Etikettmoln

