Just another WordPress.com weblog

Kunskapsdagarna – intro

I tisdags besökte jag Kunskapsdagarna på Ronneby Brunn. Ett gratisevenemang som gav mig oerhört mycket energi. Därför känner jag att jag vill förmedla denna kunskap till er bloggläsare i några inlägg framöver. Kanske ger det er också energi🙂 Och håll utkik när Kunskapsdagarna kommer till er!

Jag lyssnade på fem föreläsare:

  1. Lennart Hägglöf  – Tala med – inte om. Viktiga råd inför/under svåra samtal med medarbetare (missbruk, psykisk ohälsa etc).
  2. Tomas LydahlTänk om livet är wow och inte en hinderbana. Tankar väcker känslor, men tankar är bara tankar och inte verklighet.
  3. Christina ÅkerbergRelationsutveckla nu och skapa närvaro. Prata om det som är svårt, och fördjupa relationen på jobbet och hemma.
  4. Åsa LindellOm att möta sig själv och andra i kris. Tips för att få effektivare krishantering både för individ och organisation.
  5. Micke DarmellTa makten över din tid. Hur påverkas våra relationer när så mycket pockar på vår uppmärksamhet? Är du alltid tillgänglig?

I fem separata inlägg ska jag delge er vad jag tog med mig i minnet från dessa föreläsningar.

Kommentera

Etikettmoln

