Just another WordPress.com weblog

Typiskt – förkyld igen!

Det är knappt att jag tror att det är sant. Måndag morgon vaknar jag upp med världens huvudvärk, nästäppa och svid i halsen. Förkyld igen! För vilken gång i ordningen det här året kan jag inte ens minnas. Fy sjutton vad trist!

Något gym eller löpning vågar jag mig inte på den här veckan, men promenader ska det åtminstone bli trots att jag flåsar som en gnu.

Jag har också gett mig sjutton på att knäcka den här förkylningen som en vissen gren innan helgen – för då ska jag resa till Köpenhamn på shopping-resa med äldsta dottern. Då vill jag vara frisk!

Så i går köpte jag Esberitox (erkänt verksam hälsokost mot förkylningar) och jag köpte också ingredienser till värsta c-vitamin-chocken. Jag mixade banan, apelsin, blodgrape, kiwi och riven ingefära, och spädde med KRAV-märkt äpplemust. (Även bananer och blodgrape var KRAV-märkt🙂 )

Blodgrape och ingefära slog igenom som sjutton. Inte det godaste jag druckit, men fullt drickbart. Och det var nog det nyttigaste jag druckit någonsin!

cvitamin

Kommentarer till: "Typiskt – förkyld igen!" (3)

  1. Krya på dig!

  2. Helen Holmberg sa:

    Tack, ja viktväktarna känns som den vettiga livslånga vägen för mig. Allt stoppa upp pga sjukdom och depression så nu känner jag mig redo igen efter två års dvala!

    Krya på dig!

  3. Krya på dig !

Kommentera

Etikettmoln

