Just another WordPress.com weblog

Onsdagens tre positiva

brunnsbadet2

1) I ett svagt ögonblick lovade jag Lillasyster att vi skulle bada i onsdags efter Korttids. Tyvärr har simhallen stängt, så utebadet Brunnsbadet var enda möjligheten. Väderprognoserna var inte så lovande, men jag hoppades slippa regn i alla fall. Och har man lovat så har man. Det blev inte så illa som jag hade befarat – sol, 18 grader på land, 24 i vattnet. Och absolut inga köer till vattenrutschen! Jag räknade in två andra badare och fyra badvakter, så jag kan lugnt säga att vi kände oss ”vaktade”. Lyxigt! Lyxigt dyrt blev det också. 150 kr för oss båda, cirka 30 min. Sen frös Lillasyster och ville hem.

2) Att jag börjat blogga mer frekvent igen berikar verkligen mitt liv. Jag behöver verkligen skriva för att på så sätt sätta ord på vad jag tänker, tycker och känner. Ofta blir jag inte medveten om det förrän jag tvingats att sätta ord på det liksom. Och när jag får kommentarer blir jag barnsligt glad och tacksam. Ni finns kvar där i andra ändan – trots att jag försummat er så grovt ett bra tag. Ni är bäst❤

3) Ännu en lugn tv-kväll, igår med sällskap av Storasyster. Vi har samma tv-smak och älskar verkligen att titta på tv ihop🙂 Idol och Paradise Hotel var givna val igår. (Även om det är ”skäms-tv” är det otroligt beroendeframkallande.)

Kommentera

Etikettmoln

