Just another WordPress.com weblog

Onsdagens tre positiva

1) Sov kasst i natt pga hosta och värme. Somnade om gott i morse, då jag lite snabbt bedömde att jag spontant kunde ta en semesterdag till. (Jag hinner det jag måste göra imorgon.) Vaknade 13.30. Behövde nog det. Jag är bara så tacksam över att jag kan sova, närhelst på dygnet.

2) Efter flera veckor med rekordvärme kom regnet och åskan idag. Med besked. Välbehövligt. Synd att teatern vi skulle på ikväll blev inställd dock. Vi tittade en halvtimme, sen blev åskan och regnet övermäktigt. Men vi fick nya biljetter till söndag kväll. Då gör vi ett nytt försök!

3) Ikväll skulle vi se Bröderna Lejonhjärta på Skottsbergska gården i Karlshamn. Jag, Lillasyster, Storasyster och ex-sambon. De hämtade mig kl 17. (Bilden är innan regnet började.) Det känns så skönt att vi kan göra saker ihop fortfarande. I helgen reser jag, Lillasyster och ex-sambon till Visingsö på familjeträff med Hypofysföreningen. Vi har varit på sex familjeträffar tidigare, och även den här gör vi ihop som familj. (Dock utan Storasyster som måste jobba.) På måndag är vi bjudna på kalas hos en syssling till barnen. Tillsammans alla fyra, och det känns bara bra och naturligt.

20140730-221241-79961392.jpg

Kommentera

Etikettmoln

