Just another WordPress.com weblog

Fredagens tre positiva

1) Jag har tre veckors semester framför mig! Tjoho så efterlängtat och välbehövligt 😊 Det firar jag med pizza och rött vin! Och jag tycker att jag knutit ihop säcken hyfsat, nu kan resten vänta tills jag kommer tillbaka med laddade batterier och nya krafter.

2) Två förhandlingar hann vi med mellan kl 14 och 17. Ingen av dem blev slutförd, men vi kom en bra bit på vägen. Mycket bra diskussioner hade vi med klubbens företrädare 😊

3) Tre långtidssjuka har jag pratat med idag. Två har insjuknat nyligen och den tredje har börjat pigga på sig. En grät, men vi hade ändå ett bra samtal och jag kunde fixa så att hen får fortsätta gå hos psykolog en gång i veckan hela sommaren. Den andre verkade helt avtrubbad, som en robot, men hen har precis blivit sjukskriven och det är en vanlig reaktion inledningsvis. Den tredje, som piggat på sig, kvittrade om att hen äntligen mådde lite bättre och vi pratade till och med om stegvis återgång i arbete under hösten. Alla samtal var bra på sitt sätt. Det gäller att etablera ett samtalsklimat där man kan prata om det svåra och jobbiga. Jag måste visa att jag finns här, att jag lyssnar och förstår, och att jag vill hjälpa dem genom att se till att de får hjälp. Livet är verkligen ingen dans på rosor.

20140704-194201-70921540.jpg

Kommentera

Etikettmoln

