Just another WordPress.com weblog

Igår måndag tänkte jag ”det finns inget positivt att skriva om den här dagen”. Däremot hade listan över negativa saker kunnat vara lång som ett ösregn.

Men jag tror på tankens kraft, och det gick bra till slut. Av bara farten kom jag på ytterligare två positiva saker som hände igår 😊

Att lista tre positiva saker varje dag är verkligen bra träning för mig. Jag är normalt en människa som anser att glaset är halvfullt, inte halvtomt. Men jag har en neggig sida också, som får livsluft ibland.

För mig är bloggen ett sätt att reflektera över livet. Inte bara låta livet rulla på, utan förstå hur och varför. När jag inte har tid att blogga (= reflektera) mår jag inte bra. Det är ju sällan så att hälsan tiger still när viktbloggar tystnar.

Jag tänker tillbaka ett år. Svårt deprimerad med ångest, började medicinera igen, beslut om separation och flytt, nytt hem och nya rutiner, och sjukt mycket att göra på jobbet och inte sjukskriven en enda dag.

Ovanpå detta har jag försökt att hålla liv i träningen, men ju tyngre jag blivit desto svårare har det varit. Jag får riktigt ont i fötterna nu när jag springer tex.

Jag ska nog vara lite snällare mot mig själv, klappa mig på axeln och berömma mig själv. Jag har klarat det här året svinbra efter omständigheterna. Separationen är ”lyckad” och vi mår alla fyra bättre än någonsin.

Istället för att se Tjejmilen som finalen på ett lyckat träningsår så tänker jag se det som starten på ett bra träningsår! En mil klarar jag på ren vilja 😊

Kommentera

Etikettmoln

