Just another WordPress.com weblog

Söndagens tre positiva

1) Jag har äntligen hittat rätt tvättrutiner i lägenheten. Det är ursvårt att få tider. Man får bara boka en tid i taget och kvällstider och helgtider går först. Jag har provat alla varianter men de senaste fyra gångerna har jag tvättat åtta maskiner kl 11-15 varannan söndag och det funkar bra. Jag har mutat in mitt revir! Kläderna tumlas eller torkar i torkskåp. De två sista maskinerna, handdukar och sängkläder, hänger jag på galgar i hallen. Sen behöver jag inte tänka på tvätt på två veckor 😊

2) Mellan tvättmaskinerna har jag diskat, dammsugat, torkat golv och städat badrum. Jag vill inte bli en mamma som städar när barnen är borta. De ska delta, eller åtminstone inse att hushållsarbete tar tid. Annars gör jag dem en björntjänst. Storasyster får diska och laga mat en dag under veckan hon är hos mig, och idag tvingade jag Lillasyster att dammsuga två rum.

3) Varannan söndag, som idag, lämnar jag barnen hos ex-sambon. Varannan söndag kommer han till lägenheten och lämnar dem. Då äter vi middag ihop på respektive ställe. Jag är så glad och tacksam över att vi är goda vänner, och vi pratar mer än vi gjort på många år. Vi lyssnar och respekterar varandra mycket mer. Vi har firat jul, påsk, och midsommar ihop, samt Mors dag och ett studentfirande.

Kommentera

Etikettmoln

