Just another WordPress.com weblog

Onsdagens tre positiva

Det här cirkulerar mycket på Facebook just nu, att man ska lista tre positiva händelser under dagen. Jag väljer att göra det här på bloggen istället. Mest för egen del, för att summera och reflektera över dagen som gått. Jag behöver fokusera på det positiva just nu känner jag.

1) En sommarvikarie jag rekryterat hörde av sig och berättade att hon klarat uppkörningen idag. Puh. (Annars hade jag fått mer problem att lösa.)

2) En annan vikarie som jag rekryterat, som inte har någon som helst erfarenhet och inte ens är klar med sin utbildning än, började jobba idag och hon kändes 120 procent rätt 😊

3) Alla sommarvikarier i år verkar faktiskt motsvara mina förväntningar. Jag är SÅ tacksam och glad över att jag får lära känna dessa unga, talangfulla, entusiastiska journalister. Hos oss får de en bra start i sin yrkeskarriär. Ju mer de kan skriva på sitt cv desto lättare får de jobb.

Kommentera

Etikettmoln

