Just another WordPress.com weblog

I lördags cyklade jag och äldsta dottern Bräknetrampen, ett lokalt cykellopp med några tusen deltagare. Vi hade sagolik tur med vädret – strålande sol och riktigt skönt.

Det fanns några olika rundor att välja på – en kustnära, en längs med Bräkneån, och en i skogen. Sen fanns det familjerunda på 10 km och tre elitrundor på 60, 90 och 120 km. Många cyklar i lilla Blekinge!

Vi valde skogen. Sagolikt vackert! 32 km på ca 2,5 tim får godkänt också, dottern har ju aldrig cyklat mer än högst en mil tidigare. (Vi snittade på 12,5 km och jag brukar nog ligga på 15 km.)

Efteråt fikade vi lite i Hoby Ekbacke, en typisk traditionell folkpark, och sen fick vi och cyklarna skjuts hem av ex-sambon. Jag har ingen dragkrok och kan inte köra cyklarna själv så han fick bistå oss med transporten. Cykla dit och hem igen, plus ca 20 km, hade vi nog inte pallat.

I alla fall inte dottern. Hon var helt knäckt på kvällen, hade svinont i benen. Själv var jag matt och trött i benen, men idag har jag inte ens träningsvärk. Märkligt.

20140519-003953-2393298.jpg

20140519-003951-2391191.jpg

20140519-003952-2392363.jpg

Kommentera

Etikettmoln

