Just another WordPress.com weblog

Min plan var att under april-maj springa tre gånger i veckan inför Blodomloppet. Totalt nio gånger på sex veckor har jag löptränat. Långt ifrån de 18 gånger som jag hade tänkt mig. Men jag har faktiskt sprungit nio gånger – och jag är stolt och nöjd över varenda gång! Att sikta högt och komma halvvägs är tusen gånger bättre än att inte göra någonting🙂

Så jag väljer att inte vara besviken på mig själv. Jag väljer att vara supernöjd med dessa nio tillfällen🙂

I kväll är det dags för Blodomloppet i Västra Mark, Karlskrona. Vi på BLT har anmält tre lag – ett som promenerar, ett som springer 5 km, och ett som springer 10 km. Över 4.000 personer har anmält sig så det blir värsta folkfesten! Efter loppet blir det gemensam picknick.

Det går som det går i kväll helt enkelt. Jag ska göra mitt bästa, och det är alltid tillräckligt! Om mina egna förväntningar är noll så blir ju resultatet alltid bra. Att avstå från att springa på grund av kassa förberedelser är förstås ett alternativ, men jag SKA springa. Jag ser Blodomloppet som ”starten” på säsongen och Tjejmilen i september som ”finalen”.

Jag gillar verkligen lopp. Det är som grädde på moset, en happening, en folkfest. Alla delar samma övertygelse – motion är roligt! Oavsett om man känner varandra eller inte så är gemenskapen enorm.

När jag sprang Midnattsloppet i Göteborg för några år sedan var det 14.000 deltagare. Det ösregnade hela tiden, men humöret var desto mer på topp. Alla hoppade glatt mellan pölarna, iklädde sig sopsäckar som regnskydd, peppade varandra och deltog glatt i den gemensamma uppvärmningen.

På Västra Mark i kväll lär det finnas massor av bekantingar, för Blekinge är inget stort län och många löpare brukar delta i de flesta lopp som anordnas. Vi får verkligen hoppas att vi slipper ösregn i kväll! För det blir desto trevligare om det åtminstone är uppehåll. Springa i regn går förvisso alldeles utmärkt, men picknicken efteråt kommer nog av sig.

Om vädersajten www.klart.se har rätt så ska det vara uppehåll, lite molnigt och 12 grader kl 18. Perfekt löpväder!

Skärmavbild 2014-05-12 kl. 10.33.11

Bild från www.klart.se

Kommentera

Etikettmoln

