Just another WordPress.com weblog

I flera år har jag tvekat inför att separera på grund av barnen. För att de skulle ta skada av varannan-vecka-boende, och för att jag skulle längta ihjäl mig när de är hos sin pappa. Mamma på halvtid liksom.

Nu har det gått fem månader sedan jag flyttade till lägenheten. Fem månader med delad vårdnad, varannan vecka hos mig i lägenheten och varannan hos pappan i huset.

Visst saknar jag dem, lägenheten är så tom och tyst när jag kommer hem efter att ha lämnat dem hos deras pappa. Men det går faktiskt snabbt över, jag gillar läget. Så här är det. Jag har valt det, och det känns mer och mer rätt för varje dag.

De positiva känslorna överväger faktiskt. Jag får underbart välbehövlig egentid helt naturligt, slipper passa tider varje dag, laga middag, mindre tvätt, det blir mindre plock och stök, åtminstone varannan vecka.

Jag längtar efter barnen, och återföreningens glädje är enorm. Vi har näst intill daglig kontakt på sms och hangouts, och jag känner mig delaktig i deras vardag även under mina ensamveckor.

Jag blir glad när jag lämnar dem hos ex-sambon också, för jag ser ju hur mycket han och barnen längtat efter varandra. Barnen sover bra, och presterar fortsatt bra i skolan. Jag får dessutom göra precis som jag vill i mitt hem. Ingen förhandling alls, bara köra!

Vi umgås mycket alla fyra, söndagsmiddag, storhelger etc, och jag och ex-sambon pratar och LYSSNAR på varandra på ett sätt som vi inte gjort på många år.

Jag kunde inte drömma om att separationen skulle gå så bra. Då hade jag gjort det för länge sedan. Å andra sidan tror jag det var rätt tid exakt nu.

Allt blir som det blir, men det är inte hur man har det utan hur man tar det som är viktigast.

Middagen är färdig. Snart kommer barnen ❤️

Kommentarer till: "Längtan och glädjens återförening" (3)

  1. Allt gott till er! Kram❤

  2. Skönt att höra att det gått så bra🙂

Kommentera

Etikettmoln

