Just another WordPress.com weblog

Första gången-pirrig

Storasyster fyller 17 år i september. Hon har inte hittat någon träningsform som hon trivs med. Vi har provat simning, orientering, fotboll, och dans bland annat. Dansen funkade några år, men inte de senaste tre-fyra åren. I höstas började hon gymnasiet och hon ville då ha gymkort. Hon vill framför allt gå på roliga danspass och dyl. ”Det ska vara så roligt att man glömmer att det är jobbigt.”

Hennes skola har en bra deal med Wellness så sen december är hon medlem där för 249 kr/mån. En summa som dras från hennes eget studiebidrag. Wellness har bland annat anläggningar i Karlskrona (där skolan finns) och i Ronneby (där vi bor) så det är perfekt för henne.

Antalet gånger hon har tränat kan jag dock snudd på räkna på ena handens fingrar. Hon får liksom inte till det. Hittar ingen rutin, hittar ursäkter, tvekar och funderar. Precis som sin pappa😉 Framför allt vill hon inte gå ensam. Två gånger har pojkvännen följt med som gäst, men då blir det bara vikter för hans del och maskiner för hennes del. Inte riktigt det hon vill göra.

I går kväll åkte vi hem till byn (där barnen och deras pappa fortfarande bor) för att vara med på cirkelträning. På åtta olika stationer skulle vi jobba stenhårt i 30 sek, byta station/vila under 15 sek, och så vidare. Fyra varv. Svinjobbigt! Jättekul🙂 Vi slet så svetten lackade både dottern och jag. Träningsvärken är enorm idag. Mest för henne! Så det ska vi göra hädanefter – cirkelträning i Backaryd på måndagar.

I bilen in till jobbet/skolan idag kröp det fram att hon gärna vill gå på zumba-pass på Wellnes på torsdagar. Men det känns så pirrigt att gå dit själv, så hon tvekar. Okej, sa jag. Jag går med dig. Sagt och gjort, på torsdag blir det zumba i stället för yoga. Jag har aldrig provat förut och det känns pirrigt som sjutton. Men inte så pirrigt att jag aldrig skulle vilja/våga gå dit själv. Men jag hoppas att dottern efter första besöket kan gå dit själv, för yogan vill jag inte mista i mitt liv.

Kommentarer till: "Första gången-pirrig" (2)

  1. Zumba var roligt, som med alla de där passens om är med koreografi så blir det roligare och jobbigare när man gått några gånger och kan stegen bättre. Man brukar öva små sektioner i taget och sen i slutet så sätter man ihop dem till en helhet. Skoj! Hoppas ni har en trevlig träning ihop i morgon. Kram

Kommentera

Etikettmoln

