Just another WordPress.com weblog

Ska till Stockholm fredag-söndag på ett årsmöte. Samma jä….. förening som det varit tjafs inom tidigare. Det kan gå hur som helst, men jag tar tjuren vid hornen. Man kan inte påstå att jag är konflikträdd i alla fall.

Jag ska ta mig ur det här med rak rygg. Och jag ska aldrig låta mig övertalas att ingå i en förenings styrelse igen. Aldrig! I dessa facebooktider är föreningsliv snudd på förlegat. Man kan nätverka ändå, opinionsbilda och informera. Utan förpliktelser.

När jag kommer hem på söndag är livet mycket lättare på många plan. Har ingenting inbokat de närmaste helgerna och det känns bra. Jag behöver helgerna för att dona här hemma, och ha tid att bara vara.

I onsdags tvättade jag sex maskiner tvätt efter jobbet eftersom jag reser bort i helgen. Helt slut var jag efteråt. Orkar inte tvätta på kvällarna.

Kommentera

Etikettmoln

