Just another WordPress.com weblog

Håller koll på intaget

Det stora problemet för mig är inte vad jag äter. Jag äter rätt bra mat – och en hel del onyttigt också, vilket syns på vågen. Men det stora problemet är hur mycket jag äter. Portionerna är gigantiska! Och täta!

Då är det enklast att mäta, väga, och registrera allt man äter för att ha koll på intaget.

Lifesum är perfekt för det ändamålet. Den minns vad jag ätit automatiskt så jag kan enkelt lägga till mat efter mat med ett svepdrag från vänster till höger.

I gratisversionen kan man bara registrera innevarande dag. Så jag valde att köpappen för 109 kr i tre månader. Då kan jag registrera morgondagen också. Då kan jag enkelt lägga till och dra ifrån innan jag stoppat det i munnen. Jag gillar att planera🙂 Jag behöver planera!

20140104-121555.jpg

Kommentarer till: "Håller koll på intaget" (2)

  1. Gillar också den appen😉

  2. Jag laddade ner gratisappen men har inte fördjupat mig ännu. ShapeUp var ju dryg i det konstanta letandet efter matvaror som inte ens alltid fanns i listorna. Jag får kika ordentligt på denna.

Kommentera

Etikettmoln

