Just another WordPress.com weblog

Eftersom jag har hållit på och banta sen jag var i 14-årsåldern har jag nog sammanlagt gått ner minst 100 kg. Tänk om jag slutade bry mig? Vilken katastrof! Det är ju inte ens ett alternativ.

Nähä, så är det. Vi viktkämpar ger aldrig upp!

Jag ska fortsätta kämpa för att uppnå balans mellan det jag stoppar i mig och det jag gör av med.

Jag ska fortsätta kämpa för att ha tid och möjlighet att motionera och träna mina muskler för att må så bra som möjligt så länge som möjligt.

Jag ska fortsätta kämpa för att ha tid för återhämtning. Jag ska fortsätta kämpa för att minimera stressen så att jag sover bra.

Jag ska fortsätta kämpa för att eftersträva den viktiga balansen i mitt liv mellan jobb och privatliv, familjeansvar och egentid, glädje och sorg.

Jag ska fortsätta kämpa. Annars kan jag lika gärna lägga mig ner och dö.

Kommentarer till: "Tänk om jag slutade bry mig?" (2)

  1. Precis. För vad är alternativet till att bry sig? Att bara fortsätta jäsa i det oändliga? Jag kan se att det kan vara lätt hänt, men då är det nog något som verkligen fått en att sluta försöka och vilja. Inte för att se ut på ett särskilt vis, men kanske… Jag vet inte, men kanske har ens livsvilja fått sig en törn? Väldigt stor övervikt är ju livsfarlig. Farlig är ju den jag redan har men ytterligare 30-40 kg vore nästan som ett vapen riktad mot hjärta och kärl och alla andra organ.

    Ja, ja, vi kämpar vidare!

Kommentera

Etikettmoln

