Just another WordPress.com weblog

nyttar

Gott nytt År alla! Jag inleder 2014 med att nystarta min viktminskning.

Det här med viktminskning är verkligen ett evighetsprojekt. Ner och upp, upp och ner. Motivationen åker berg-och-dalbana, och vikten med den. Liksom orken och energin. Och aktiviteten på bloggen. Men evighetsprojekt låter så negativt, så det är bättre att kalla det en livsstil. Eller en hobby🙂

Efter det senaste halvårets turbulens på hemmaplan känns det som om jag landat litegrann i nya hemmet. Jag känner mig faktiskt rätt så redo att styra upp tillvaron vad det gäller kost, träning och viktminskning. Jag har ju inte tappat bort träningen helt och hållet på något sätt, men kosten är det sämre med.

En sak som irriterar mig enormt är att jag genom årens lopp lagt sjukt mycket pengar på mitt eviga bantande. Man söker en quick-fix, och är beredd att betala för det. Nutrilette, xtravaganza, viktväktarna, viktklubb, herbalife, cambridge – allt har jag provat. Allt är effektivt som sjutton till en början, men jag är snart på ruta ett igen.

Det är så frestande att gå all in och börja soppa – men det håller ju inte i längden. Det finns ju inga genvägar. Det är enkel matematik – utgifterna måste vara större än intäkterna.

Jätteroligt om ni kommenterar här på bloggen så ska jag hälsa på hos era bloggar också. Jag har saknat er🙂

Kommentarer till: "Nytt år och nya tag – häng med!" (3)

  1. Har också testat det mesta, men jag återkommer hela tiden till att göra en start på en till två veckor på soppor. Detta för att för mig så blir det en nystart och det är lättare att komma ifrån slarvet med maten. Jag tror inte att det ska ge en stor viktminskning men jag kommer ifrån suget på ”fel” mat. Men i längden för vikminskning så måste man ju förändra sina matvanor. Av erfarenhet vet jag att för mig räcker det inte ”bara” med hård träning.
    Härligt att du är på gång igen..jag gillar verkligen din blogg.
    Kram

  2. Hej igen😉 kul att du är på banan igen. Började också nu här lite igen. och visst fixar vi våra mål.. Jag kör lite blandat lite pulver (dom dagar jag jobbar natt) enklast så tycker jag. sen blir det räkna kcal enkel matematik dom andra dagarna om jag nu kan hålla det. Håller koll med samma vän som du har gillar den appen jä’tte mycket. Lifesum. Sen nu här under januari mdr kör jag fitness fighten hemma och lite på gymet.
    God fortsättning kram Cee

Kommentera

Etikettmoln

