Just another WordPress.com weblog

Trivs jättebra i lägenheten

Nu har jag tillbringat en vecka själv i lägenheten. Allt är uppackat, och jag hittar i skåpen. Det känns som ”mitt hem” stundtals, men mest känns det som att bo på hotell. En tillfällig bostad som man ska ”bo in sig i” på något sätt, men det blir nog bättre snart. Jag trivs i alla fall, och det är huvudsaken.

I söndags kom barnen till mig. Nu är det dags att det ska kännas som ”vårt hem”. Det tar nog några månader tror jag. När de precis boat in sig är det ju dags att åka hem till huset igen. Och veckan därpå är det jul och då ska vi tillbringa tre av sju dagar hemma i huset. Plus att min mamma ska bo hos oss den 20-27/12. Men jag tar en dag i taget, mer kan jag inte göra.

Sen Jämjöhalvan den 9 november har jag inte tränat alls i princip. Jag har jobbat på dagarna och packat på kvällar och helger. Ibland måste man prioritera. Nu efter flytten känner jag mig helt dränerad på energi, helt tom inombords. Jag känner inget speciellt, bara en stor tomhet. När ekorrhjulet slutar snurra liksom.

Det är så lätt hänt att sätta igång nya projekt för att få ekorrhjulet i svang igen, men jag ska försöka vila i känslan av tomhet lite för att se vad som kommer fram efter det. Inte det lättaste just eftersom barnen är lite speedade just nu, allt är ju ett ”äventyr” för dem.

En sak som jag ska göra är att komma igång med träningen igen. Igår blev det 30 min promenad på lunchrasten och 45 min gå/jogga på kvällen. Plus mindfulnessträning både innan lunch och innan läggdags. Idag blir det gymmet på lunchrasten. Enligt Amelia räcker det med så lite som 7 min träning per dag för att känna lyckokänsla. Så 30-60 min är en bra målsättning, och lite är bättre än inget.

http://www.amelia.se/artiklar/10-saker-som-forskningen-bevisat-gor-oss-lyckliga/

Kommentarer till: "Trivs jättebra i lägenheten" (2)

  1. Hej!
    Härligt att du trivs!
    Jag har missat vad som skett i ditt liv (men har uppdaterat mig) och hoppas det blir bra för er alla!
    Sköt om dig //Sophia

Kommentera

Etikettmoln

