Just another WordPress.com weblog

Det närmar sig

Just nu går tiden SÅ sakta, medan den går alldeles för snabbt. Märklig känsla. Just nu känner jag så mycket, men känner mig ändå märkligt tom, vilar för lite, tränar ingenting, plus förkylning och mens. Och i helgen flyttar jag.

Imorgon fredag kl 10.30 ska lägenheten besiktigas och därefter har jag tillträde. Jag har rensat, städat, delat, och packat i två veckor och på söndag kväll när alla åkt sitter jag som en säck potatis och flämtar efter luft. Första veckan som ensam. Barnen kommer till mig 8/12.

I söndags förra veckan, två veckor innan flytten, berättade vi för Lillasyster att vi ska separera. Jag hade en teckning med bilder på huset och lägenheten och berättade och att hon och Storasyster ska bo varannan vecka i huset och varannan i lägenheten.

Jag poängterade att jag inte skulle bo i huset mer. Då reste hon sig upp, pussade och kramade mig och sa ”jag kommer att sakna dig”. Minuten efter sa hon ”men det blir kul”. Och den känslan har hon behållt – det ska bli kul att flytta till lägenhet! Jag försöker tänka likadant. Fullt ut. Jag är ambivalent. Jag ska ju lämna mitt hem sen 16 år tillbaka.

Två dagar senare besökte vi lägenheten. Den var FULL med den andre hyresgästens prylar, som vi fick hoppa över. Här ska din säng stå. Ok. Här ska mammas säng stå. Ok. Här ska datorn stå. Ok. Här är Storasysters rum. Ok.

Sen öppnade hon dörren till badrummet och konstaterade att det finns badkar. Bra. Sen gick hon in i köket och konstaterade att där kan man laga mat. Bra. Det finns kylskåp till colan och frys till glassen och billypizzan. Bra.

Slutligen gick hon in i vardagsrummet och där fanns en tv. Bra. ”Nu kan vi gå.” Besiktningen var över. Mammas lilla kloka dotter ❤️

Kommentarer till: "Det närmar sig" (2)

  1. Åh, visste inte att ni ska separera. Kram till dig!

Kommentera

Etikettmoln

