Just another WordPress.com weblog

Existensiella tankar

Det känns som en evighet till den 1/12. Kan knappt bärga mig, vill bara att tiden ska gå så snabbt som möjligt. Samtidigt är det massor som ska göras innan dess, och resten av livet flyter ju på som vanligt. Jobb, träning etc. Jag har inte packat någonting.

Mitt i allt detta kommer liksom vemodet ifatt mig. Jag har sprungit på bollen i ett vanvettigt tempo de senaste veckorna, samtidigt som jag föst allt annat framför mig, inte tappa några bollar. Inte må dåligt, stå på benen.

Orka, orka, lite till. Snart är bollen i mål, snart är det jul. Lycklig jul, lycklig skilsmässa. Duktig flicka.

Hur ska Lillasyster förstå och hantera det som ska hända? Blir hon rotlös? Eller blir hon trygg på två olika ställen? Hur ska jag klara av alla ensamma kvällar och helger?

Hur lång tid tar det innan lägenheten känns som hemma? Hur lång tid tar det innan jag känner mig som gäst i huset?

Hur ska jag känna den dagen sambon träffar en annan kvinna? Svartsjuk? Lättad? Glad för hans skull? Kommer jag själv att få uppleva förälskelse igen? Har jag mod att ta emot den?

Så många frågor. Inga svar.

Kommentarer till: "Existensiella tankar" (4)

  1. ja det är mycket som skall gås igenom.. Lycka till med allt du känns stärk kram Cee

  2. En bekant till mig sa ”det löser sig” till det mesta och hans sambo blev tokig på det. Men det löste sig alltid på något sätt… Kanske lätt att säga men vad skönt det skulle kunna vara att möta varje dag med öppna armar och se vad ge oss i positiv bemärkelse.
    Jag hoppas allt blir så bra det bara kan för er!

Kommentera

Etikettmoln

