Just another WordPress.com weblog

Laddar för Jämjöhalvan

På lördag ska jag springa Jämjöhalvan. Bara 5 km, mest för att det är kul. Formen är varken bättre eller sämre än när jag sprang Blodomloppet i våras.

Det här blir årets andra lopp, och det här året blev verkligen inte som jag tänkt mig vad det gäller löpningen. Inte på andra sätt heller. Men allt blir som det blir.

Ikväll har jag i alla fall sprungit i Brunnsparken med Wellivate-Anna för första gången på många veckor. Det var SÅ roligt, och SÅ jobbigt. Jag utmanar mig själv hela tiden för att hänga med gruppen, vilket jag gör också, och på sikt ska det nog göra nytta både på kondition och hastighet.

Slutet på löprundan var i alla fall lika rolig som den ser ut enligt bilden nedan. Fast jag springer inte så skarpt i kurvorna. Endomondo skarvar!

Jag tänker springa med Wellivate-Anna på tisdagar hela vintern – och sen ska år 2014 bli ett mycket bättre löparår för mig🙂

Jag gör det här för att må bra. Och ha roligt🙂 Jag behöver inte bevisa något för någon. Inte ens mig själv.

20131105-230145.jpg

Kommentera

Etikettmoln

