Just another WordPress.com weblog

Idag hade jag planerat att gå till gymmet på lunchrasten. Men mötet innan lunchen drog ut på tiden, och direkt efter lunchen hade jag ett annat möte inbokat. Till slut insåg jag att 30 min träning plus dusch efteråt var det enda som jag skulle hinna med. Då höjde Latmasken inom mig sin pipiga stämma ”Det är ju meningslöst att träna 30 min, då kan du hellre jobba och komma iväg lite tidigare i eftermiddag.”

Men jag tvingade undan Latmasken och gick till gymmet ändå. Sprang 2 x 10 min på löpbandet (totalt 2,97 km) och sen duschade jag. Och det var verkligen inte meningslöst. Tvärtom var det underbart skönt, och precis vad jag behövde för att orka ladda om och jobba effektivt hela eftermiddagen.

Så idag stjälpte allt-eller-inget-tänket mig inte!

Kommentera

Etikettmoln

