Just another WordPress.com weblog

squashDet var flera månader sedan sist, men i dag blev det äntligen av att spela squash på lunchen🙂 Sylvia och jag lär känna av träningsvärken i rumpan i morgon! Det som är så bra med att spela squash är att det är så roligt att man inte ens märker att det är jobbigt!

Trots det långa uppehållet hade vi behållit formen riktigt bra. Vi är rätt så ”jämnduktiga”, vilket gör att vi får ihop ett bra spel. I alla fall stundtals. Sylvia slog mig med 4-2 i matcher – men jag tog mig mot slutet. Jag missade överlag alldeles för många servar, och då går poängen till motspelaren.

Förra veckan blev det bara gympa måndag kväll för mig.Tisdag och torsdag kväll hade jag möten inplanerade. Någon lunchträning blev det inte heller eftersom även dagarna var tajt fullbokade.

Men nu är det en ny vecka och i kalendern har jag planerat in squash och gympa (mån), löpning (tis), styrka (ons), och yoga (tors). Allt eller inget – eller snarare sikta högt och komma halvvägs😉

Kommentarer till: "Äntligen tillbaka på squashbanan igen" (3)

  1. Sikta högt och komma halvvägs är bra🙂

  2. Jag har aldrig spelat squash någonsin. Det vekar kul och jag känner att jag måste prova på det någon gång.❤

  3. Så roligt med squash! Under några år jobbade jag i ett hus där vi hade en hall i källaren. Där tillbringade jag många lunchraster.

Kommentera

Etikettmoln

