Just another WordPress.com weblog

Äldsta dottern börjar på gymnasiet i dag. Yngsta dottern började åttan i tisdags. Själv har jag börjat jobba och träna regelbundet igen. Förra veckan löpning (måndag), stavpromenad (tisdag), löpband+styrka (onsdag), och yoga (torsdag). Den här veckan löpning (tisdag), löpband+styrka (onsdag), och yoga (torsdag). Hoppas dessutom få till en löprunda under helgen också.

Jag fyller 44 år i oktober och det är 24 år sedan som jag senast gick i skolan, men fortfarande är hösten ”terminsstart” för mig – en nystart på att återuppta de goda vanorna efter sommarens slappande. Bättre ordning på kvällsrutinerna så att man kommer i säng tidigare, bättre planering på matfronten, och bättre planering för att hinna med träningen. Fram med almanackan igen! (Den har legat orörd i handväskan hela sommaren.)

Jag mår bra av rutiner, men jag blir också ofta väldigt trött på jobba-måndag-till-fredag-vila-på-lördag-och-städa-på-söndag. Vecka efter vecka. Då är sommarsemestern SÅ efterlängtad. Men efter några veckors semester vill jag tillbaka till mina rutiner igen. Ett av mina livsmotton är ”För mycket och för lite skämmer allt”.

Väldigt många som jag har träffat de senaste dagarna suckar och säger ”nu är det ett helt år till nästa gång”, precis som om sommarsemestern är det enda roliga att se fram emot i livet. Själv väljer jag att spara lite semesterdagar så att jag kan vara ledig en måndag eller fredag här och där under resten av året. Jag väljer också att försöka planera in en riktigt rolig aktivitet minst en gång i månaden året runt – något speciellt att se fram emot. Och just nu ser jag givetvis fram emot Greklandsresan den 31/8-7/9🙂

Terminsstart innebär också att höstkläderna ska fram. I dag fick jag ta på mig både regnjacka, strumpor och skor. Sandalerna får vila. Känns lite tidigt faktiskt eftersom jag brukar envisas med att använda sandaler en bit in i september för det mesta.

Lillasyster verkar dock tillhöra vägra-hösten-anhängarna. I morse hade jag lagt fram bruna byxor till henne, men när hon kom ner i hallen hade hon bytt till vita, tunna, och lite för korta byxor. Och taxin stod utanför så det fanns ingen tid att byta. Ja ja, hon får väl frysa.

hostskornaHöstskorna är framplockade.

Kommentarer till: "Terminsstart och framplockade höstskor" (3)

  1. Min dotter började också på gymnasiet i veckan .. Stora flickor vi har🙂 Kram Cee

  2. Oj, här är det fortfarande högsommar så vi behåller sommarkläderna lite till.
    Jag har också börjat känna av ”terminsstarten” fast att jag inte börjat jobba ännu. Men mannen har börjat jobba igen och barnen har börjat skolan. Det känns att hösten är på väg nu.
    Kul att du kommit igång med träningen så bra. Själv har jag också börjat träna efter sommarens vila.
    Kram!

Kommentera

Etikettmoln

