Just another WordPress.com weblog

Sprang med mat i magen!

Det var verkligen en milstolpe för mig. Gårdagens löprunda sprang jag direkt efter middagen – potatis, kötffärsbiff, zuccini och tzatziki. Jag fick varken håll, kramp i magen eller blev akut nödig. Rapade bara lite tzatziki, men den var hanterbart. Tidigare har jag väntat med att springa minst två timmar, oftast fyra-fem timmar, efter att jag ätit. Nu kan jag inte skylla på det längre.

Kommentarer till: "Sprang med mat i magen!" (1)

  1. Man behöver inte vänta så länge. Bara man har smält maten någorlunda, det känner man. Jag brukar kunna springa 45-60 minuter efter att jag ätit. Inte skulle jag kunna vänta 4-5 timmar för då har jag redan ätit igen. Haha! Jag äter ca var tredje timma.
    Heja dig! Fortsätt att springa och må bra!😉
    Kram!

Kommentera

Etikettmoln

