Just another WordPress.com weblog

Äntligen yoga igen

Nästa vecka börjar yogakursen igen, och den här veckan är det gratis prova-på-pass. Kl 17, direkt efter jobbet precis som i våras. Perfekt för då är jag hemma till halv åtta.

Det kändes så välbekant och välbehövligt att jag kände mig helt rusig efteråt. Måste ha varit andningen – fyll magen med luft, andas ut. In, ut. Högt och ljudligt, och nästan omöjligt att tänka på annat än andning och hur kroppen känns.

Jag är fortfarande vig som ett kassaskåp, men det gör ingenting. Jag behöver yogan så mycket för mitt psykiska välbefinnande framför allt. Det här blir min tredje termin, och inte den sista.

20130815-204319.jpg

Kommentarer till: "Äntligen yoga igen" (1)

  1. Yoga är verkligen fantastiskt! Läkande och framförallt ”ruset” efteråt som gör att man känner sig så lugn och skön. Jag har inte yogat på ett tag nu. Dags att komma igång igen efter lata sommardagar i solen.
    Kram!

Kommentera

Etikettmoln

