Just another WordPress.com weblog

Tjejplanet4tpFoto: Thomas Persson/BLT

I går kväll hade Wellivate-Anna träningsträff för Tjejmilen-gänget, den första efter sommaruppehållet och den sista inför loppet. Nu inleds slutspurten på träningen inför Tjejmilen i Stockholm lördagen den 7 september. Det känns så ledsamt och tråkigt att jag inte kan följa med alla dessa trevliga tjejer och springa😦 Det känns som att bli snuvad på konfekten minst sagt.

Jag är bjuden på en resa till Grekland samma vecka som Tjejmilen, så därför kan jag inte följa med. Valet mellan Grekland och Tjejmilen var inte så svårt – men jag hade ju förstås helst velat göra bägge delar! Att träna i flera månader inför ett lopp, med en tydlig målsättning, och sedan tvingas avstå känns verkligen inte bra. Ännu en orsak till att träningen kom av sig i sommar sannolikt.

Jag har i alla fall skaffat mig en ”springvikarie”. Min kollega Malin Bringeback på annonsavdelningen har fått överta min plats på Tjejplanet, och hon har fullt fokus på löpträningen🙂 Både hon och jag deltog i träningen hos Wellivate-Anna i går kväll. Det var hennes första träff och min sista.

Jag gick precis in på Tjejmilens hemsida och kunde där se att jag har startnummer 6063 i grupp 3. Men den platsen ska som sagt Malin ta över – och vi får för hennes skull hoppas att det går att byta ut mitt namn mot hennes. Genom Tjejplanet, som Wellivate-Anna arrangerar, deltar drygt 100 tjejer från Blekinge och Kronoberg. Det kommer att bli en kanonresa!

Och jag fortsätter givetvis löpträna. Nu är det behagligt svalt på kvällarna. Jag behöver inte bevisa någonting för någon. Jag gör det är för att må bra.

Kommentarer till: "Sista kvällen med Tjejmilen-gänget" (2)

  1. Bjuden till Grekland! Vilken tur du har!
    Kram kram

  2. Dina sista meningar är så kanonfina! Precis så ska du tänka och njuta för fullt av din resa till värmen!🙂
    Kram!

Kommentera

Etikettmoln

